EN
چیلر صنعتی مینی چیلر صنعتی چیلر اسکرال چیلر اسکرو

مزیت استفاده از چیلر صنعتی

مزیت استفاده از چیلر صنعتی

 

مزایای استفاده از چیلرهای صنعتی

حال که به صورت اجمالی با چیلرها و کاربرد آن ها در صنایع مختلف آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا در خصوص مزیت استفاده از چیلر صنعتی صحبت کنیم. شاید برای شما هم جالب باشید که این دستگاه ها تا چه اندازه دارای مزایا و ویزگی های مختلف هستند. در واقع وجود چنین قابلیت ها و مزایایی باعث شده تا چیلرهای صنعتی تا به این اندازه محبوبیت پیدا کنند. از مهمترین مزایای استفاده از چیلرهای صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت استفاده در تمامی فصول

چیلرهای صنعتی دارای قدرت بسیار بالایی بوده و در ساخت و طراحی آن ها از تکنولوژی های بالایی استفاده شده است. از این رو می توان به سادگی از آن ها در تمامی فصول سال استفاده کرد. این دستگاه ها قادر خواهند بود تا به صورت مداوم برای کاهش دما و خنک سازی واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. به کمک استفاده از چیلرهای صنعتی دیگر نیازی نیست تا نگران از کار افتادن دستگاه ها به دلیل افزایش دما باشید. این چیلرها می توانند باعث بالا رفتن عملکرد و بهبود راندمان کاری صنایع مختلف شوند.

کاهش مصرف آب

ماشین های صنعتی بعد از شروع به کار رفته رفته شاهد افزایش دما خواهند بود. این افزایش دما می تواند باعث بروز حرارت شده و آسیب ها و خساراتی را به دستگاه ها وارد کند. البته که روش های بسیار مختلفی برای خنک سازی این دستگاه ها وجود دارد. اما یکی از بهترین روش ها، استفاده از چیلرهای صنعتی است. این چیلرها می توانند به سادگی در مصرف آب برای خنک سازی واحدها و دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. طبق آمار، استفاده از چیلرهای صنعتی می تواند باعث کاهش مصرف 30 درصدی آب در واحدهای صنعتی شود.

مقاوم در برابر رسوب

از جمله مشکلات عمده ای که برای سیستم های تهویه مطبوع به وجود می آید، تشکیل رسوب در این سیستم ها است. رسوبات مختلف می توانند مانع از عملکرد صحیح دستگاه ها شده و راندمان کاری آن ها را کاهش دهند. این در حالی است که چیلرهای صنعتی در برابر تشکیل رسوب مقاومت بالایی دارند. این دستگاه های صنعتی به گونه طراحی شده اند که مدار آن ها کاملا بسته باشد. از این رو امکان نفوذ آب و رطوبت و در نتیجه تشکیل رسوب در آن ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

کاهش مصرف برق

یکی دیگر از مزیت های استفاده از چیلرهای صنعتی، کاهش میزان برق مصرفی است. کمپرسورهایی که در این دستگاه ها قرار گرفته اند، هرمتیک بوده و قابلیت آن را دارند تا با آمپرهای پایین نیز کارایی بالایی داشته باشند. همین آمپر کم باعث می شود تا چیلرهای صنعتی برق کمتری مصرف کرده و بدین صورت هزینه های واحدهای صنعتی را کاهش دهند.

استحکام و دوام بالا

اگر بخواهیم در خصوص مزیت استفاده از چیلر صنعتی صحبت کنیم، بدون شک باید به دوام و استحکام بالای این دستگاه ها اشاره کرد. در طراحی چیلرهای صنعتی از بهترین مواد و متریال های ممکن استفاده شده است. از این رو این دستگاه ها قادر خواهند بود تا در برابر فرسودگی، ساییدگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشند. همین مقاومت موجب شده تا بتوان از چیلرهای صنعتی در محیط های کاری مختلف استفاده کرد.

طول عمر بالا

در صورتی که چیلرهای صنعتی به خوبی نگهداری شوند، می توان مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده کرد. این دستگاه ها مقاومت بالایی داشته و همین مقاومت منجر شده تا طول عمر آن ها نیز افزایش پیدا کند. اما برای بیشتر شدن عمر مفید چیلرهای صنعتی نیاز است تا با نحوه استفاده صحیح آن ها نیز آشنا باشید.

هزینه های نگهداری پایین

یکی از مهمترین مزیت استفاده از چیلر صنعتی، هزینه های نگهداری بسیار پایین تر است. از آن جایی که قطعات به کار رفته در چنین دستگاه هایی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند، می توانند مدت زمان بیشتری برای شما کار کنند. افزایش طول عمر موجب کاهش هزینه هایی مانند نگهداری، تعویض و یا تعمیر خواهد شد.

افزایش راندمان کاری واحدهای صنعتی

خاموش شدن دستگاه ها در اثر افزایش دما، می تواند به سادگی سرعت تولید را کاهش دهد. همچنین دمای بالا این قدرت را دارد تا محصولات تولیدی دستگاه های صنعتی را تخریب کند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی می توان از چیلرهای صنعتی استفاده کرد. مزیت استفاده از چیلر صنعتی در مقایسه با سایر دستگاه های خنک کننده، قدرت بالا برای خنک کردن تجهیزات صنعتی است. از این رو تمامی تجهیزات به خوبی محافظت شده و محصول نهایی باکیفیتی را تولید می کنند به همین دلیل کیفیت و راندمان کاری واحدهای صنعتی نیز بیشتر خواهد شد.

کاهش سروصدا

بسیاری از دستگاه هایی که در سیستم های تبرید و خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرند، سروصداهای مزاحم بسیار زیادی دارند. این در حالی است که مزیت استفاده از چیلر صنعتی در مقایسه با سایر دستگاه ها این است که این تجهیزات سروصدای بسیار کمتری داشته و می توان از آن ها در محیط های مختلفی استفاده کرد.

قابلیت انطباق پذیری

از جمله مزایای بسیار مناسب چیلرهای صنعتی، قابلیت انعطاف پذیری آن ها است. بدین صورت می توان از آن ها در محیط های کاری مختلف به صورت داخلی و یا خارجی استفاده کرد. بسته به نیاز کاربران، چیلرهای صنعتی را می توان در طیف وسیعی از اندازه، قدرت و سازگاری خریداری کرد.

ایمنی بیشتر

اشتعال پذیری، خفگی، خطرات فیزیکی، مسمومیت و ... تنها بخشی از خطراتی هستند که سیستم های مبرد می توانند برای واحدهای صنعتی ایجاد کنند. با این وجود، استفاده از چیلرهای صنعتی باعث می شود تا بتوانید امکان بروز چنین خطراتی را به شدت کاهش داده و محیط صنعتی خود را ایمن سازی کنید. همچنین باید بدانید که این سیستم های سازگاری بسیار مناسب تری را با محیط زیست خواهند داشت.

قیمت مقرون به صرفه

با توجه به تمامی مزایایی که در خصوص استفاده از چیلرهای صنعتی در مقایسه با سایر سیستم های تبرید در بازار گفته شد، طبیعی خواهد بود که این دستگاه ها ارزش بالایی داشته باشند. با این وجود، نسبت قیمت به ارزش چیلرهای صنعتی به سادگی نشان دهنده این نکته است که این دستگاه ها دارای قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند.

توجه کردن به بخش تهویه مطبوع به یکی از اصلی ترین نکات در واحدهای صنعتی بدل شده است. این واحدها به دنبال استفاده از تجهیزاتی هستند که بتوان به کمک آن ها کنترل دما را در دست گرفت. یکی از بهترین و مناسب ترین سیستم ها برای خنک سازی محیط، چیلرهای صنعتی هستند. این چیلرها دارای انواع مختلفی بوده و می توان از آن ها در طیف وسیعی از صنایع استفاده کرد. ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص مزیت استفاده از چیلر صنعتی صحبت کنیم.

 

کنترل ساده دمای محیط به کمک چیلرهای صنعتی

چیلرهای صنعتی از جمله پرکاربردترین و مورد استفاده ترین چیلرهای موجود در بازار هستند. این دستگاه ها قادر خواهند بود تا به کمک سیکل تبرید، دمای آب را کاهش داده و می توانند در سیستم خنک سازی مورد استفاده قرار بگیرند. چیلرهای صنعتی خود به صورت عمده به دو دسته چیلرهای جذبی و چیلرهای تراکمی تقسیم می شوند. چیلرهای تراکمی بیشتر در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. اما چیلرهای جذبی به دلیل عملکرد خاص خود، در صنایع مختلف کاربرد پیدا کرده اند.
چیلرهای صنعتی تفاوت های اساسی با چیلرهای غیرصنعتی دارند. از آن جایی که این مدل از چیلرها به صورت دائمی و شبانه روزی روشن بوده، نیاز است تا از قطعات و تجهیزاتی در ساخت آن ها استفاده شود که توانایی و عملکرد این دستگاه ها را افزایش دهد.امروزه از این مدل چیلرها از بخش های مختلفی مانند کمپرسور، کندانسور و اوپراتور تشکیل شده اند. اما هدف نهایی تمامی چیلرهای صنعتی، خنک سازی و کاهش دمای تجهیزات و دستگاه های صنعتی است.

 

کاربردهای چیلر صنعتی

با توجه به مزیت استفاده از چیلر صنعتی می توان به سادگی دریافت که این دستگاه ها در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد اصلی این تجهیزات کاهش دمای دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی است. این تجهیزات می توانند باعث تثبیت دما و فشار شده و عملکرد بخش های صنعتی را بهبود ببخشند. از مهمترین صنایعی که از چیلرهای صنعتی و مزایای آن بهره مند می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: • صنایع نساجی • سنایع قالب گیری
صنایع شیمیایی
صنایع پتروشیمی
صنایع مواد غذایی و آشامیدنی
باطری سازی
جوشکاری
ریخته گری
تزریق پلاستیک
صنایع پزشکی
و ...

خرید چیلر صنعتی

استفاده از چیلرهای صنعتی می تواند باعث افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه های تولید شود. به همین دلیل خرید آن ها می تواند یک انتخاب کاملا عاقلانه در نظر گرفته شود. در زمان خرید باید توجه داشته باشید تا چیلر صنعتی را انتخاب کنید که بتواند تمامی نیازهای شما را به خوبی برطرف کند. این دستگاه دارای تنوع محصولی بالایی بوده و دست شما را در هنگام انتخاب باز خواهند گذاشت. 
با این وجود اگر قصد دارید تا از تمامی مزایای چیلرهای صنعتی بهره مند شوید، نیاز است تا خرید خودتان را از یک فروشگاه معتبر و شناخته شده انجام دهید. بدین صورت می توانید مطمئن باشید که چیلر صنعتی خریداری شده بهترین کارایی و عملکرد را برای سیستم خنک سازی واحد صنعتی شما خواهد داشت.
 
10 مهر 1401 دسته بندی: مقالات