EN
چیلر صنعتی مینی چیلر صنعتی چیلر اسکرال چیلر اسکرو

7 نکته مهم برای خرید چیلر

7 نکته مهم برای خرید چیلر

 7 نکته مهم برای خرید چیلر صنعتی

چیلر یک دستگاه خنک کننده به شمار می آید که می تواند به واسطه یک مبدل گرما را از محیط گرفته و خروجی آن آب سرد و خنک است. با این توضیح کوتاه نتیجه می گیریم که این دستگاه یک پمپ خنک کننده و انرژی قلمداد می شود. حال سوال اینجاست که شما با این توضیح کوتاه می توانید یک چیلر خوب و مناسب خریداری کنید. مسلماً پاسخ خیر خواهد بود زیرا موارد بسیاری در خرید چیلر نقش دارند که باید به آن ها دقت کرد. اگر خواستار یک چیلر خوب و مناسب هستید با ما همراه باشید تا بعدها از خرید خود پشیمان نشوید.

 آیا می دانید نیاز شما چیست و یا حتی یک خرید خوب چه مرحله ای دارد؟ در نگاه اول این سوال شاید برای شما بسیار ساده به نظر آید اما اولین قدم برای خرید چیلر این است که بدانید چه چیزی نیاز شما را برآورده خواهد کرد. گروه صنعتی تهویه سام در نظر دارد با در اختیار قرار دادن نکات بسیار مهم و مفید در خرید چیلر به شما کمک کند.
با دقت نکات زیر را در زمان خرید مدنظر قرار دهید تا یک خرید بی نقص داشته باشید و بعدها با مشکل مواجه نشوید. 
بعد از بررسی نیاز، گردآوری اطلاعات به صورت های گوناگونی انجام خواهد شد. در زمان جمع آوری اطلاعات و بر طرف کردن نیاز شما با مدل ها و گزینه های بسیار رو در رو خواهید شد. مثلا برای چیلرهای خنک کننده که رطوبت را دور می کنند مدل های بسیاری وجود دارد که هر یک از آن ها را مرحله به مرحله باید ارزیابی کنید تا به مرحله پایانی یعنی خرید چیلر برسید. شاید فکر کنید که خرید مرحله پایانی است اما یکسری اقدامات برای کنترل کیفیت بعد از مرحله خرید لازم است. 

مهمترین عوامل در خرید چیلر خوب و مناسب عبارتند از

گردآوری اطلاعات قبل از خرید 
شناسایی یک فروشنده خوب و در نظر گرفتن تمامی شرایط
ارتباط مناسب و صحیح با فروشنده بعد از مرحله خرید
متقاضیان به عنوان یک بهره بردار می بایستی قبل از تصمیم خرید نسبت به قطعات الکترونیکی، کنترلی و مکانیکی سیستم آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط و نیاز یک تامین کننده استاندارد با بهترین تجهیزات تهویه ای خریداری نمایند.
مراحل و روند صفر تا صد یک چیلر مناسب از این قرار است:

1ـ تعیین ظرفیت چیلر مناسب 

قبل از خرید چیلر باید ظرفیت دستگاه را محاسبه نماید یعنی مطابق با تجهیزات خود سیستم مورد نیاز را نیازسنجی نماید. مولفه های که در زمان ظرفیت سنجی باید به آن توجه داشت یک گرم ترین و یا سردترین روزهای سال، نحوه تابش خورشید، نوع کاربری دستگاه، شرایط آب و هوایی و حتی کیفیت مصالحی که به کار رفته است را باید مدنظر قرار دهید. نکته قابل ذکر این است که تجربیات دیگران بسیار مفید است اما بدون محاسبات قبلی خرید چیلر را نهایی نکنید.

مهمترین عوامل در خرید چیلر خوب و مناسب

با ارائه جدول بالا به این نتیجه خواهیم رسید که عوامل بسیاری در تعیین ظرفیت یک چیلر تاثیر گذار هستند. پس برخی از آن ها اشاره خوایم کرد.
موقعیت جغرافیایی منطقه سکونت
جهت تابش نور خورشید منطقه
کاربری محیط مسکونی، تجاری و اداری 
تعداد افراد در محیط و فضا 
میزان رفت و آمد به آن محیط
امکان گردش هوای تازه
ارتفاع سقف
وجود دستگاه های گرمازا
این موارد می توانند تعیین کننده تعداد چیلر در یک محیط باشند. دقت خود را در محاسبات بالا ببرید تا در زمان خرید دچار مشکل نشوید.

2ـ گرفتن مشاوره

یکی از مهمترین نکات قابل توجه قبل از خرید چیلر مشاوره گرفتن از افراد آگاه و با تجربه است. البته این مسئله به این منظور نیست که کل تصمیمات را در اختیار یک مشاور قرار دهید. شما می توانید یک مشاور مورد اطمینان و مجرب پیدا کنید و همراه با او تک تک مولفه ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید در زمان کمتری بهترین تصمیم را بگیرید. مشورت گرفتن از یک فرد با تجربه خالی از لطف نیست اما باز هم تصمیم نهایی را شما خواهید گرفت.

3ـ تحقیقات نقطه عطف

می توان گفت تحقیقات نطقه عطف انتخاب به شمار می آید که باید به آن توجه داشت. زمانی خرید خود را قطعی کنید که به طور کامل و جامع در مورد چیلر آگاهی کسب کرده باشید. در مرحله تحقیقات شما می توانید جزئیات و ظرفیت ها را مدنظر بگیرید و در مورد هر یک از آن ها تحقیقات را کامل کنید. اگر تحقیقات و بررسی ها را جمع آوری و در کنار یکدیگر قرار دهید هیچ گاه در خرید چیلر دچار مشکل نخواهید شد و سریع خرید را نهایی خواهید کرد.

نهایی کردن گزینه ها

4ـ نهایی کردن گزینه ها

نکات در نظر گرفته می تواند از نکته های بسیاری شکل بگیرد. در مرحله گزینه های نهایی قدرت مالی و تجاری، تجربه تامین کننده، قدمت کارکرد و رزومه های کاری نقش بسزایی در نهایی کردن تصمیم خواهند داشت. اگر بخواهید یک خرید چیلر مناسب داشته باشید باید رزومه کاری و تجاری فروشنده را مورد بررسی قرار دهید. قدرت مالی یک فروشنده می تواند بیانگر خدمات های پس از فروش باشد، در این قسمت گارانتی و اعتبار محصول مطرح خواهد شد.

5ـ بهترین برند چیلر

در این مرحله از خرید چیلر نیاز، بررسی ظرفیت و هزینه یا همان توان مالی دخیل هستند. شما مطابق با توان مالی می توانید سیستم خود را خریداری نماید. امروزه در بازار کشور عزیزمان ایران شاهد مدل های بسیار زیادی با مبالغ متنوعی هستیم. برترین تهویه ها در ایران متشکل از برندهای داخلی و خارجی خواهند بود. همانطور که در بالا گفتیم توان مالی نقش بسزایی در زمان خرید دارد. امروزه قیمت چیلرهای اروپایی گران تر از سیستم های دیگر کشورها مانند چین و تایلند است. 

6ـ قطعات به کار رفته
این را می دانید که چیلر یک سیستم بسیار گران قیمت و تخصصی به شمار می آید؟ اگر جواب شما منفی است با هم بررسی خواهیم کرد که چرا این سیستم در داخل کشور با قیمت گزافی به فروش می رسد. چیلر یکی از گران قیمت ترین دستگاه ها در یک ساختمان است که قطعاتی به کار رفته در آن بسیار تخصصی است زیرا روند و روش کار دستگاه را همین قطعات مشخص می کنند. کمپرسور که قلب سیستم نیز به شمار می آید از برندهای دانفوس، سانیو، بیتزر و کوپلند خواهند بود و بسیار گران قیمت هستند. در زمان خرید چیلر سعی کنید گارانتی قطعاتی مانند کمپرسور را مدنظر بگیرید.

قطعات به کار رفته

7ـ راندمان چیلر

متوجه شدیم که چیلر یک سیستم خنک کننده است و موارد مصرفی آن تهویه هوا خواهد بود. در زمان خرید چیلر به راندمان آن توجه کنید زیرا این سیستم خنک کننده مقدار زیادی انرژی برای تهویه هوا نیاز دارد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم های مصرفی نیاز پیشرفت چشمگیری داشته اند. شما با پیگری روند کار روزانه چیلر مانند کنترل دما، میزان جریان، کنترل دما و حتی فشار می توانید مصرف انرژی این سیستم را پایین بیاورید.

سخن پایانی
گروه صنعتی تهویه سام با ارائه مطالب بالا تصمیم گرفته در راستای خرید چیلر مناسب و مقرون به صرفه با شما همراه باشد. با کمال تشکر از شما که تا پایان مطالب با ما همراه بودید. با مراجعه به وب سایت این مجموعه می توانید اطلاعات خود را بالا ببرید و قطعا شاهد نمونه های مختلفی از سیستم های تهویه ای خواهید بود که می توانید با قیمت مناسب آن ها را تهیه کنید.

24 اردیبهشت 1401 دسته بندی: مقالات