EN
چیلر صنعتی مینی چیلر صنعتی چیلر اسکرال چیلر اسکرو

چیلر برای منزل مسکونی

چیلر برای منزل مسکونی

چیلرها را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایش و گرمایش منازل مسکونی دانست. این تجهیزات به خوبی قادر خواهند بود تا با کنترل دما، سیستم تهویه مطبوع منازل را در دست بگیرند. چیلرهای مسکونی دارای تنوع محصولی بسیار بالایی هستند. از این رو انتخاب یک مدل از بین همه آن ها ممکن است سخت از چیزی باشد که فکرش را می کنید. ما در ادامه قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص این تجهیزات، انواع آن ها، کارکرد و همچنین مزایای آن ها صحبت کنیم تا شما را در انتخاب چیلر مناسب برای منازل مسکونی یاری برسانیم.

 

چیلر برای منزل مسکونی

 

چیلرها را می توان در دسته تجهیزات برودتی و خنک سازی قرار داد که به کمک آن ها می توان دمای محیط را تنظیم کرد. چیلرهای موجود در بازار به صورت کلی به دو دسته چیلرهای صنعتی و چیلرهای مسکونی تقسیم می شوند. منظور از چیلرهای مسکونی همان مینی چیلرها هستند که دارای سایز و اندازه ای کوچکتر از چیلرهای صنعتی هستند. این دسته از تجهیزات به دلیل اندازه کوچک خود می توانند در منازل مسکونی و یا دفاتر اداری مورد استفاده قرار بگیرند.
البته برخی از چیلرها نیز می توانند برای برای ساختمان های بزرگتر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. چیلرهای مسکونی از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل شده اند. مهمترین این قطعات عبارت اند از کمپرسور، کنداسنور، اوپراتور و شیر انبساط. بسته به اینکه نوع تجهیزات به کار رفته در این چیلرها از چه نوعی باشد، می توان آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار داد. اما برای اینکه چیلر مناسب برای منازل مسکونی را انتخاب کنید، لازم است تا پیش از هر چیز، نکات مهمی را مدنظر قرار دهید.

انواع چیلر مسکونی

برای اینکه دست به خرید یک چیلر برای منزل مسکونی خود بزنید، در ابتدا باید بدانید که انواع چیلرهای مسکونی موجود در بازار، چه نوعی هستند. به صورت کلی چیلرهای مسکونی را می توان در دو دسته چیلرهای جذبی و چیلرهای تراکمی قرار دهد. نوع جذبی این چیلرها قدیمی بوده و کمتر برای منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها فضای زیادی نیاز داشته و همچنین مصرف انرژی آن ها نیز بالا است. به همین دلیل کمتر کسی از چیلرهای جذبی استفاده می کند.
در مقابل اما چیلرهای تراکمی گزینه ای مناسبی برای منازل مسکونی به نظ می رسند. این مدل از چیلرها دارای یکل تبرید تراکمی بوده که به کمک آب می توانند سرمایش محیط منازل مسکونی را به عهده بگیرند. خود چیلرهای تراکمی نیز به دو نوع چیلرهای آب خنک و چیلرهای هوا خنک قابل تقسیم هستند. هر کدام از این چیلرها دارای مشخصات و مزایای خاص خود بوده و بسته به مکانی که در آن حضور دارید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.
چیلرهای هوا خنک از جریان هوا و فن های خنک کننده برای کاهش دما استفاده می کنند. این در حالی است که چیلرهای تراکمی آب خنک دارای برج های خنک کننده ای بوده که آب درون آن ها جریان دارد. به صورت کلی وجود برج های خنک کننده باعث افزایش کارایی چیلر آب خنک می شود. اما از سوی دیگر نیاز به فضای بیشتری برای نصب دارد. از این رو برخی از افراد چیلر هوا خنک را به عنوان چیلر مناسب برای منازل مسکونی می شناسند.

انتخاب چیلر مناسب

زمانی که قصد خرید یک چیلر برای منازل مسکونی را دارید، بهتر است پیش از هر چیز با فروشنده صحبت کرده و سعی کنید تا اطلاعات کاملی از چیلر مورد نظر خود کسب کنید. با این وجود ما در ادامه برخی از مهمترین فاکتورهایی که نیاز است تا پیش از خرید چیلر مناسب برای منازل مسکونی بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.
در ابتدا باید بدانید که ظرفیت چیلر مورد نظر شما چقدر است. ظرفیت چیلر می تواند به صورت مستقیم بر کارایی و کاربرد این تجهیزات تاثیر بگذارد. چیلر مورد نظر شما باید ظرفیت کافی برای خنک سازی محیط را داشته باشد.
نکته بعدی در زمان انتخاب یک چیلر مناسب برای منازل مسکونی، توجه به ضریب عملکرد چیلر است. این که چیلر تا چه اندازه قادر به مصرف انرژی بوده و چه میزان از انرژی دریافتی را برای خنک سازی محیط استفاده می کند، اهمیت بالایی دارد. ضریب عملکرد چیلر مسکونی به صورت مستقیم بر میزان راندمان مصرف انرژی نیز تاثیرگذار است.
اگر قصد خرید چیلر برای منازل مسکونی را دارید، بدانید که چه اندازه فضا برای نگهداری چیلر دارید. بدین صورت می توانید یک چیلر با سایز، ابعاد و وزن مناسب خریداری کنید. به صورت کلی مینی چیلرها و چیلرهای مسکونی دارای ابعاد کوچک و وزن کمی هستند تا بتوان به سادگی از آن ها در منازل مسکونی استفاده کرد. اما باید توجه کرد که آیا قصد دارید تا چیلر را در موتورخانه نگهداری کنید یا اینکه می خواهید آن به پنجره اتاق متصل کنید.
زمانی که قصد خرید چیلر برای منازل مسکونی را دارید، توجه کنید که آیا چیلر مورد نظر شما خدمات پس از فروش دارد یا خیر. آیا برای آن ضمانت نامه ای وجود دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که هزینه تعمیر و سرویس این تجهیزات ممکن است بیشتر از چیزی که تصورش را می کنید، باشد. از این رو چیلر شما علاوه بر این که باید خدمات پس از فروش داشته باشد، باید دارای ضمانت نامه پس از فروش باشد.

مزایای استفاده از چیلر برای منازل مسکونی

مینی چیلرها یا چیلرهای مسکونی گزینه ای بسیار عالی در مقایسه با کولرهای آبی و یا اسپلیت ها هستند. اما آیا می دانید که دلیل این انتخاب چیست؟ کافی است تا به برخی از مهمترین مزایای چیلرهای مسکونی توجه کنید تا متوجه شوید که چرا چیلرها گزینه ای مناسب برای منازل مسکونی هستند.
چیلرها مصرف آب بسیار کمی داشته و یا اگر از نوع چیلرهای هوا خنک باشند، نیازی به آب ندارند. از این رو در مصرف آب به شدت صرفه جویی می شود.
از آن جایی که این مدل ها راندمان بالایی دارند، می توانند باعث کاهش مصرف انرژی و در طولانی مدت باعث کاهش مصرف برق شوند.
در صورتی که از چیلرهای مسکونی استفاده کنید، دیگر برای سرمایش به هیچ وسیله دیگری نیاز پیدا نخواهید کرد.
از این تجهیزات می توان در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد.
نگهداری از چیلرهای مسکونی بسیار ساده بوده و نیاز کمتری به تعمیر و سرویس دارند.

25 آبان 1401 دسته بندی: مقالات