EN
چیلر صنعتی مینی چیلر صنعتی چیلر اسکرال چیلر اسکرو

تکنولوژی های جدید

تکنولوژی در HVAC یا صنایع تهویه و تبرید  به دلیل پیشرفت در تجهیزات و سیستم ها، هر ساله درحال پیشرفت و بهینه سازی است.
سیستم های تهویه مطبوع و تبرید تهویه سام، بر اساس آخرین تکنولوژی ها و قابلیت های روز دنیا طراحی و ساخته شده و با بکارگیری آخرین تجهیزات بروز ساخت کمپانی های بزرگ، بر اساس نیاز مشتریان و پروژه ها ارائه می گردند. 
تکنولوژی های جدید در حوزه تهویه مطبوع وتبرید، بر اساس صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه ها و اقتصاد انرژی و سهولت راهبری و استقلال سیستم ها تعریف و تدوین شده و عملیاتی می گردد.
مدیریت مصرف انرژی، یکسان سازی دمای فضاها و حذف ترموستاتهای قدیمی، استفاده از اینورتر یا کنترل دور در دستگاه ها و هوشمند سازی چیلرها و سیستمهای برودتی از مولفه هایی است که در طراحی و ساخت دستگاه های تهویه سام ملحوظ شده و به مشتریان ارائه می گردد.
امروزه استفاده از منابع تجدیدپذیر، انرژی های سبز و تکنولوژی های فری کولینگ بسیار رایج شده و سازگاری سیستم ها و مبردهای مورد استفاده با محیط زیست، لایه ازن و کاهش اثرات گلخانه ای بسیار ضروری و واجب الاجرا می باشد.
فناوری های سبز و انرژی های جایگزین مانند زمین گرمایی، انرژی خورشیدی و سیستم های برودتی هیت سورس با نصب لوله های زیرزمینی و انتقال گرما از زمین در زمستان و انتقال گرما به زمین در تابستان از تکنولوژی هایی است که امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

استفاده از قطعات متحرک کمتر و کنترل ظرفیت خطی علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه ها، باعث خرابی بسیار کمتر و کاهش قابل ملاحظه هزینه های انرژی می گردد. 
استفاده از اکونومایزرها، سابکولرها و سیستم های هیت ریکاوری بهمراه فری کولینگ های صنعتی از نقاط قوت سیستم های تهویه مطبوع تهویه سام بوده که به افزایش رضایتمندی مشتریان منتج گردیده است.
سیستمهای فری کولینگ صنعتی تهویه سام، در بسیاری از موارد با استفاده از انرژی محیط، تا حدود 85 درصد باعث کاهش مصرف انرژی در حوزه کولینگ صنعتی  در حوزه خنک کاری ماشین آلات و پروسه ها می گردد.
از دیگر تکنولوژی های جدید و به روز در دنیا می توان به چیلرهای دو منظوره اشاره نمود. این چیلرها هنگام شب با دمای -5C شروع به کار کرده و با ذخیره برودت در آیس بانک، سرمایش و تهویه مطبوع پروژه ها را هنگام روز توسط یخ ذخیره شده تامین می نماید . در مواقع ضروری چیلرها قابلیت کارکرد بصورت مستقیم با فن کویل ها و هواسازها را با دمای +7C خواهند داشت.
به دلیل کم باری شبکه توزیع برق و کاهش قیمت برق و انرژی هنگام شب، این سیستم در فضاهایی نظیر مراکز تجاری، اداری ، دانشگاهها و مکانهایی که هنگام شب نیاز به کارکرد سیستم تهویه مطبوع ندارند بسیار کارا بوده و از هزینه های انرژی پروژه بشدت کاسته می شود. همچنین کارکرد چیلر در دمای کمتر محیط هنگام شب، علاوه بر بالا بردن ضریب راندمان با استهلاک کمتر سیستم  در دراز مدت نیز مواجه خواهیم بود.
گروه صنعتی تهویه سام در تعدادی از پروژه های خاص خود، از چیلرهای دو منظوره خود استفاده نموده و تمامی موارد و مزایای  فوق الذکر را، به تجربه عملی و مهندسی خود افزوده است.
همچنین استفاده از مبردهای دوستدار محیط زیست نظیر R410A و R134A و R404A باعث گردیده تا علاوه بر تامین راندمان مناسب سیستمهای برودتی، از آثار مخرب مبرد بر روی لایه ازن و اثرات مخرب گلخانه ای در امان بمانیم.
بکارگیری تکنولوژی کمپرسورهای توربوکر با عملکرد بدون روغن آنها، استفاده از مبدلهای حرارتی خاص با تکنولوژی فلوود یا مستغرق، مبدل های ایستاده با لوله های اینرگرو یا شیاردار ، شیرهای انبساطی الکترونیکی ، سیستم کنترل هوشمند، استفاده از اکونومایزر در چیلرها و اتصال تمامی دستگاههای تهویه سام به سیستم کنترل هوشمند ساختمان (BMS) ، از مزایای دیگر دستگاه های تهویه سام به شمار می روند.
از آخرین تکنولوژی های ارائه شده در سیستم های تهویه مطبوع و تبرید می توان به مبدل های صفحه ای سری مایکرو پلیت با شیارهای خاص ساخت دانفوس و نیز کویل های مایکروچانل ساخت دانفوس اشاره نمود که تحولی عظیم در کاهش 75 درصدی ابعاد و وزن مبدل ها شده و باعث می گردد تا از وزن و ابعاد دستگاه های تهویه مطبوع و تبرید به شدت کاسته شود.
گروه صنعتی تهویه سام نماینده انحصاری مبدلهای صفحه ای و کویل های مایکروچانل دانفوس در ایران بوده و با استفاده از این تکنولوژی ها، به مزایای بی شمار فنی در طراحی و تولید  دستگاه ها رسیده است.