EN
چیلر صنعتی مینی چیلر صنعتی چیلر اسکرال چیلر اسکرو

طراحی، تامین و راه اندازی سیستم کولینگ InRack جهت دیتاسنتر شرکت مس سونگون

گروه صنعتی تهویه سام ، اخیراٌ اقدام به طراحی و تامین سیستم های برودتی نوع InRack جهت خنک کاری دیتاسنتر مرکزی شرکت مس سونگون نموده است .
مجتمع مس سونگون در شمال غرب ایران و در نزدیکی شهر تبریز واقع شده و در همسایگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد . این مجتمع وظیفه اکتشاف ، استخراج و بهره برداری از معادن مس ایران را بعهده دارد .
فرآیندهای اصلی مجتمع مس سونگون ، فرآیند استخراج ماده معدنی ، فرآیند تولید کنسانتره مس و مولیبدن و فرآیند تامین آب ، برق و دفع پساب می باشد .
- خنک کاری رک های دیتاسنتر مس سونگون توسط یونیت های اینرک InRack تهویه سام صورت می پذیرد که کاراترین و به روزترین سیستم کولینگ جهت خنک کاری رک ها در دیتا سنترها می باشد. این سیستم با ایجاد پرده هوای سرد در راهروی جلویی رک ها به دو صورت پرتاب جانبی هوای سرد و جمع آوری هوای گرم از داخل رک ها ، با بهینه سازی روش توزیع هوا و ایجاد لوپ های مناسب جهت سیکل گردش هوا ، کولینگ مناسبی را برای رک ها ایجاد مینماید.
- تمامی دستگاههای ارائه شده جهت سرمایش دیتاسنتر مس سونگون ، راه اندازی و تحویل گردیده و تمامی آموزشهای لازم به پرسنل فنی بهره بردار نیز ارائه گردیده است .
سیستم های کولینگ اینرک InRack Cooling تهویه سام جدیدترین ، کاراترین و به روزترین سیستم کولینگ جهت خنک کاری رک ها در دیتا سنترها می باشد. این سیستم با ایجاد پرده هوای سرد در راهروی جلویی رک ها به دو صورت پرتاب جانبی هوای سرد و جمع آوری هوای گرم از داخل رک ها ، با بهینه سازی روش توزیع هوا و ایجاد لوپ های مناسب جهت سیکل گردش هوا ، کولینگ مناسبی را برای رک ها ایجاد مینماید.
- یکی از مشکلات دائمی در دیتاسنترها لزوم افزایش رک ها و سرورها متناسب با نیاز پروژه میباشد. با توجه به مشکلات مربوط به جابجایی رک ها و کابل کشی ها جهت اضافه نمودن اینرو مابین آنها، استفاده از اینرک کولینگ با خالی نمودن یکی از رک ها و نصب سیستم اینرک در داخل آن موجب میگردد بدون هیچگونه دخل وتصرفی امکان تعبیه سیستم خنک کاری جدید میسر شده و افزایش رک ها و سرورهای جدید به انتهای رک ها صورت پذیرد.
ایجاد راهروی سرد در جلو رک ها و راهروی گرم در داخل رک ها و قابلیت تامین سرمایش رک های جانبی در دو طرف باعث میگردد علاوه بر تامین سرمایش سریع و مناسب و افزایش راندمان کولینگ دیتاسنتر ، گردش سریع هوا صورت پذیرفته و از اتلاف حرارتی و نصب سقف یا کف کاذب جلوگیری بعمل آید.
- تامین سرمایش در دستگاه های کولینگ اینرک InRack Cooling تهویه سام در پروژه مس سونگون بصورت انبساط مستقیم یا DX انجام میپذیرد و دستگاههای اینرک به کندانسینگ یونیتها لوله کشی مسی شده و متصل گردیده اند.
در سیستم های کولینگ اینرک InRack Cooling تهویه سام کلیه کمپرسورها از نوع فول اینورتر و فن های این سیستم از نوع EC بوده و دور آن با توجه به فاصله و دمای رک ها قابل تنظیم میباشد. کنترل هوادهی فنهای داخلی به محض ایجاد تغییر دما در سرورها ، توسط 9 سنسور مجزا که بر روی ورودی رکها نصب شده اند صورت میپذیرد.
راندمان بالا،سیستم کنترل هوشمند،ابعاد کامپکت، از جمله مزایای این سیستم می باشد.
24 تیر 1398 دسته بندی: رویدادها